Toyota to największy na świecie producent samochodów hybrydowych. W 2012 roku do grona aut z mieszanym napędem dołączył miejski hatchback – Toyota Yaris Hybrid.

W przeciągu ostatnich 15 lat japoński koncern sprzedał na całym świecie ponad 4,6 miliona samochodów hybrydowych. Wynik ten pozwolił Toyocie znaleźć się na pierwszym miejscu pod względem poziomu sprzedaży aut o napędzie elektrycznym i spalinowym. W poprzednim roku ofertę samochodów hybrydowych poszerzono o jeden z najchętniej kupowanych, miejskich samochodów Toyoty czyli model Yaris. Toyota Yaris HSD w Polsce dostępna jest od 66 100 złotych.

Hybrydowy Yaris niewiele różni się od modeli zasilanych tradycyjnymi silnikami spalinowymi. Nadwozie hybrydowego egzemplarza uzupełniono o diody LED w przednich oraz tylnych lampach, zmieniony kształt zderzaka, poszerzoną kratę wlotu powietrza. Zmianom kolorystycznym uległo logo Toyoty umieszczone zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu. W odmianie hybrydowej jest ono niebieskie. Reszta samochodu wizualnie niczym nie różnicy się od tradycyjnej Toyoty Yaris.

Na miejscu obrotomierza znalazł się wskaźnik mocy napędu hybrydowego. Deskę rozdzielczą uzupełniono o dostęp do dwóch przycisków oznaczonych jako Eco Mode i EV Mode. Oba tryby jazdy niedostępne są w spalinowej Toyocie Yaris. Pierwszy z nich odpowiedzialny jest za aktywację trybu jazdy ekonomicznej, a drugi czyli EV Mode umożliwia pokonywanie dystansu maksymalnie dwóch kilometrów wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego. Sprytne umieszczenie akumulatorów, które znalazły się pod tylną kanapą sprawiło, że nie odbiło się to na zmniejszeniu przestrzeni bagażowej. Wynosi ona 286 litrów i jest identyczna jak w przypadku tradycyjnych Yarisów.

Toyota Yaris zasilana jest dwoma rodzajami silników. Benzynowy motor generuje moc z rzędu 75 KM, a elektryczny 61 KM. Umożliwia to uzyskanie łącznej mocy napędowej w postaci 100 koni mechanicznych. Oznacza to, że auto pod względem osiągów może nawiązać rywalizację z tradycyjną wersją benzynową o mocy 100 KM przy jednoczesnym zmniejszeniu poziomu spalania paliwa, który dla wersji hybrydowej wynosi zaledwie 4,1 litra / 100 kilometrów. Toyota Yaris Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 11,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 165 km/h. W zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów auto pracuje cicho i jest doskonałym rozwiązaniem do miasta.

Największą wadą samochodów hybrydowych nadal pozostaje cena. Koncern Toyoty dokładał wszelkich starań, aby różnica cenowa pomiędzy Toyotą Yaris HSD a odmianą benzynową lub dieslem była minimalna. Częściowo się to udało, dzięki czemu hybrydowa Toyota Yaris jest zaledwie od 3 do 11% (w zależności od wersji wyposażeniowej) droższa od diesla.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Dodał: , w Artykuły, Samochody, Samochody Toyota, Slajder. Dnia 7 stycznia 2013