Według zapowiedzi japońskiego koncernu Honda, model HR-V ma szanse zostać jednym z najbardziej wydajnych samochodów w swojej gamie. Premiera pojazdu zaplanowana jest na koniec wakacji bieżącego roku.
Na czym zatem będzie polegała wspomniana wydajność samochodu? Chodzi głównie o rewelacyjnie niski poziom spalania pojazdu, który idzie w parze z niskim poziomem emisji CO2 do atmosfery. W momencie debiutu rynkowego, Honda HR-V będzie oferowana wraz z dwiema jednostkami napędowymi – silnikiem diesla oznaczonym jako i-DTEC o pojemności 1,6 litra oraz tradycyjnym, benzynowym motorem i-VTEC o pojemności 1,5 litra.
Jak przekłada się to na wyniki spalania nowej Hondy HR-V? Otóż według informacji podanych przez producenta, rezultaty te są naprawdę imponujące. Honda HR-V wyposażona we wspomniany już silnik diesla ma zużywać zaledwie 4 litry oleju napędowego na każde pokonane 100 km. Co lepsze – oszczędność paliwa nie zaprzecza ograniczeniu osiągów, bowiem nowa Honda będzie w stanie rozpędzać się od 0 do 100 km/h w czasie ok. 10 sekund. Bardzo podobnie prezentują się wyniki dotyczące przyspieszenia od 0 do 100 km/h Hondy HR-V wyposażonej w benzynowy silnik, jednak w tym przypadku spalanie pojazdu nieco wzrośnie – wyniesie ono bowiem 5,2 litra / 100 km.
Samochód ma trafić do europejskich salonów końcem wakacji 2015 roku.