Czwarta generacja Hondy CR-V trafiła do sprzedaży jesienią ubiegłego roku. Samochód ze względu na dobre oceny poprzednich generacji już od momentu debiutu rynkowego wywoływał spore zainteresowanie wśród potencjalnych nabywców.
Honda CR-V pierwszej generacji zadebiutowała ponad 18 lat temu. Do tej pory każda generacja CR-V była sukcesem japońskiego producenta, dlatego oczekiwania wobec najnowszego modelu są ogromne. W związku z solidną przeszłością poprzednich generacji zgodnie z oczekiwaniami w najnowszej CR-V nie zdecydowano się przeprowadzić rewolucji.
Wizualnie samochód prezentuje się niezwykle ciekawie. Na plus zasługują wyważone proporcje, dzięki czemu auto wygląda dobrze z każdej perspektywy. Widać, że Honda CR-V projektowana była niemal od zera, gdyż pomimo wspólnej płyty podłogowej nie stanowi jedynie odświeżonego egzemplarza trzeciej generacji. Z przodu auta zdecydowano się połączyć grill z reflektorami, dzięki czemu uzyskano agresywny wygląd. Aby samochód wyróżniał się na tle innych dodano interesujące wybrzuszenia na masce samochodu. Po bokach dodano światła przeciwmgielne, które umieszczono w specjalnie przygotowanych czarnych, plastikowych kratkach. W połączeniu z wysuniętym przodem auta motyw ten nadaje terenowego charakteru całości.
Wnętrze samochodu, które zostało stworzone od nowa również zasługuje na kilka ciepłych słów. Co prawda w niczym nie przypomina wnętrza znanego z CR-V trzeciej generacji, ale ciekawie poprowadzone linie stylistyczne w połączeniu z solidnymi materiałami, jakich użyto do wykończeń sprawiają, że w Hondzie CR-V IV czuje się jeszcze lepiej niż w poprzednikach. Wszelkie zabiegi miały sprawić, że wewnątrz najnowszej Hondy CR-V kierowca będzie czuł się nowocześniej przy jednoczesnym maksymalnym zachowaniu funkcjonalności. Z tego zadania Japończycy wywiązali się wzorowo. Na dodatkową uwagę zasługuje seryjne wyposażenie Hondy CR-V. W standardzie znajdziemy tu między innymi elektryczne sterowanie wszystkich szyb i lusterek, tempomat oraz radioodtwarzacz.
Jak przystało na auto typu SUV wewnątrz pojazdu można odnaleźć wystarczającą ilość przestrzeni. Gołym okiem da się zauważyć, że każdy etap projektowania wnętrza był dokładnie przemyślany. Na tylnej kanapie bezproblemowo zmieści się trójka osób dorosłych, co zagwarantuje komfortową podróż na dłuższych dystansach. W porównaniu do trzeciej generacji CR-V zwiększeniu o 65 litrów uległ również bagażnik. Przestrzeń bagażowa najnowszej Hondy CR-V może pomieścić 589 litrów załadunku, a po złożeniu rzędu tylnych siedzeń aż 1669 litrów.
Samochód w Polsce oferowany jest w dwóch wersjach silnikowych. Odmianę benzynową stanowi silnik i-VTEC o pojemności dwóch litrów i mocy 155 KM. Drugi silnik to diesel oznaczony jako i-DTEC. Generuje on moc z rzędu 150 KM, a jego pojemność wynosi 2,2 litra. Oba silniki mogą współpracować z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów oraz pięciobiegową, automatyczną przekładnią. Samochód został seryjnie wyposażony w system Start&Stop. Według danych Hondy poziom spalania dla silnika diesla z automatyczną skrzynią biegów wynosi 5.1 l / 100 km w trasie oraz 5.7 litra / 100 km w cyklu mieszanym.
bardzo piękne auto, dość niskie spalanie, jak na takie duże auto