Według informacji prasowych przekazanych przez dział PR Nissana, japońska marka jest radzi sobie najlepiej pod względem sprzedaży spośród całej azjatyckiej konkurencji. Zaznaczmy jednak, że chodzi tutaj wyłącznie o rynek europejski.
Tylko w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku, na Starym Kontynencie sprzedało się przeszło 384 tysiące modeli Nissana. Ogromne znaczenie dla poprawy wyników sprzedażowych miał model Qashqai, który cieszy się bezwzględnie największym zainteresowaniem wśród klientów, niezależnie od rynku motoryzacyjnego.
Taki wzrost sprzedaży nie byłby możliwy bez udziału kluczowych rynków europejskich. Tylko w Wielkiej Brytanii Nissanowi udało się zwiększyć sprzedaż o przeszło 34% (względem analogicznego okresu minionego roku), zaś w Hiszpanii sprzedaż była większa o 18%. Oprócz modelu Qashqai sporym sukcesem cieszy się także w pełni elektryczny Nissan LEAF – to głównie te dwa pojazdy sprawiły, że udział w rynku europejskim japońskiego koncernu motoryzacyjnego wzrósł do 4,2%.
Wiele wskazuje na to, że obecny rok dla Nissana będzie jeszcze lepszy w porównaniu do roku 2015, gdy japońskiemu producentowi udało się wykręcić najlepszy wynik sprzedaży w historii.