Japoński producent samochodów radzi sobie coraz lepiej w Europie. W pierwszym kwartale 2014 roku Mazda zanotowała zysk o 26% większy w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Tylko w trzech pierwszych miesiącach 2014 roku na Starym Kontynencie zarejestrowano 50 221 nowe egzemplarze Mazdy, czyli o aż 26% więcej w porównaniu do okresu styczeń-marzec w 2013 roku. Jest to największy wzrost spośród wszystkich producentów samochodów obecnych w Europie. Wynik ten sprawił, że udział Mazdy w rynku europejskim wzrósł z 1,1% do 1,3%.
Tak dobre wyniki nie byłoby z pewnością możliwe bez ogólnego wzrostu sprzedaży na rynku europejskim, który wynosi 8,1% w porównaniu z minionym rokiem. Rezultat Mazdy mimo to jest najlepszy w zestawieniu poszczególnych koncernów samochodowych, a gdy wynik rozbijemy na kraje to nasze zdziwienie będzie jeszcze większe, gdyż Mazda uzyskała o wiele lepsze rezultaty od konkurencji w niemal wszystkich, europejskich krajach. Największy skok japońskiemu konstruktorowi udało się uzyskać w Portugalii, gdzie wynik był o aż 141% lepszy w porównaniu z poprzednim rokiem. Drugie miejsce zajęła Polska – w naszym kraju zarejestrowano 1336 nowych Mazd, co stanowi wzrost na poziomie 62%. Na dalszych pozycjach uplasowały się kolejno Szwecja (60%), Hiszpania (47%), Dania (44%), Irlandia (44%), Austria (42%), Wielka Brytania (38%) oraz Niemcy (24%).
Oprócz ogólnego „odrodzenia” europejskiego rynku motoryzacyjnego ogromny udział w sukcesie sprzedażowym Mazdy stanowi wypuszczenie gamy nowych modeli koncernu. Ogromnym zainteresowaniem cieszy się przede wszystkim najnowsza Mazda 3, która cieszy się szczególną popularnością na rynkach skandynawskich – w Szwecji oraz Danii.
nic dziwnego w tym nie widzę, Mazda produkuje świetne samochody. Jestem ich fanem od bardzo dawna i cieszę się, że odnoszą coraz większe sukcesy na rynku europejskim. Jeśli dalej będą wypuszczać nowe modele na rynek, to nie zdziwię się jeśli zostaną liderem.
Mazda jak dla mnie zawsze kojarzyła się z jakością