Japoński producent samochodów radzi sobie coraz lepiej w Europie. W pierwszym kwartale 2014 roku Mazda zanotowała zysk o 26% większy w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Tylko w trzech pierwszych miesiącach 2014 roku na Starym Kontynencie zarejestrowano 50 221 nowe egzemplarze Mazdy, czyli o aż 26% więcej w porównaniu do okresu styczeń-marzec w 2013 roku. Jest to największy wzrost spośród wszystkich producentów samochodów obecnych w Europie. Wynik ten sprawił, że udział Mazdy w rynku europejskim wzrósł z 1,1% do 1,3%.
Tak dobre wyniki nie byłoby z pewnością możliwe bez ogólnego wzrostu sprzedaży na rynku europejskim, który wynosi 8,1% w porównaniu z minionym rokiem. Rezultat Mazdy mimo to jest najlepszy w zestawieniu poszczególnych koncernów samochodowych, a gdy wynik rozbijemy na kraje to nasze zdziwienie będzie jeszcze większe, gdyż Mazda uzyskała o wiele lepsze rezultaty od konkurencji w niemal wszystkich, europejskich krajach. Największy skok japońskiemu konstruktorowi udało się uzyskać w Portugalii, gdzie wynik był o aż 141% lepszy w porównaniu z poprzednim rokiem. Drugie miejsce zajęła Polska – w naszym kraju zarejestrowano 1336 nowych Mazd, co stanowi wzrost na poziomie 62%. Na dalszych pozycjach uplasowały się kolejno Szwecja (60%), Hiszpania (47%), Dania (44%), Irlandia (44%), Austria (42%), Wielka Brytania (38%) oraz Niemcy (24%).
Oprócz ogólnego „odrodzenia” europejskiego rynku motoryzacyjnego ogromny udział w sukcesie sprzedażowym Mazdy stanowi wypuszczenie gamy nowych modeli koncernu. Ogromnym zainteresowaniem cieszy się przede wszystkim najnowsza Mazda 3, która cieszy się szczególną popularnością na rynkach skandynawskich – w Szwecji oraz Danii.